Friday, June 13, 2008

Bila di persimpangan...




Ada ketika dlm perjalanan hidup kita, kita terpaksa berhadapan dgn simpang, cam bawa kereta dalam kawasan baru yg kita blur, kita tak tau apa di hadapan kita, jln mana yg betul, jln mana yg banyak halangan, jln mana lebih dekat, cuma yang menguatkan semangat kita ialah pergantungan kita kpd Allah. Pada masa ni tidur pun tak lena, resah gelisah.

Begitulah kalau kita berdepan dgn pemilihan, apatah lagi bukan pilihan yg kecil tapi pilihan untuk menentukan masa depan, sbg ibu bapa kita terlibat jugak buat pilihan utk anak2 kita, cthnya nak sambung belajar. walaupun hidup atas dunia ni pendek shj, tapi kata ustaz kena masuk syurga dunia dulu baru dpt syurga akhirat (mudah2an). dlm maknanya, mulanya aku kurang paham tapi uztaz explain 'kita kena manfaat dunia utk dptkan syurga akhirat'.

takutnya tersalah pilih, takutnya di hadapan tak tau macamnana ranjau duri. Pd kwn2 doakanlah ya...

5 comments:

izawani said...

Hehehehe...

dizz said...

uih sampai ke sini gak ka? alah bg can laa.. dulu jeen suh buat dah tulih2 ni, bukan jenih rajin, ni atas ikhsan kak cen lah ni.. makasih banyak2 kat dia, mungkin pas ni 4 th pulak mai tambah post.

cen said...

haisshh..apelak 4 th lak nk mai lgi tmbah pos..

ok la tu kteh...apa-apapun, solat istikharah dlu...bia apapun keputusan kita datangnya dari Allah.. Moga Dia memberkati setiap apa yg kita putuskan...as long as..untuk kebaikan yg maksimum..wahwahhh..

golddiamond said...

kena buat sembahyang istikarah kot... minta Allah bagi idea..

dizz said...

dah buat dah, tn punya badan dah buat dah, mungkin mak pun akan buat, baca yassin sama2 jugak, sekarang nampak lebih clear jln, tak buntu mcm 2,3 hari lepas, mudah2an Allah permudahkan. tlg doa lagi doa ye sis... whatever I'll update you once everything settled.