Wednesday, July 9, 2008

pencen...

baru2 ni tersembang ngan sorang seniour aku kat ofis, dia kata dia nak pencen option 3 th lagi, sonoknya, sorang lagi my colleague, yg muda sikit drp aku, pun nak pencen 3th lagi, aku set nak pencen 5 th lagi, boleh ke? nampak gayanya terpaksa lah aku bertahan sampai dlm tempoh tu, nak pencen lebih awal pun tak mampu.

hari2 keje ngadap pc, terpaksa tenung skrin walaupun dah jemu dan mata pun kelabu, spec mata pun dah start guna dual forcal. agaknya ginilah rupa makcik2 cam aku ni kat pej dan kat rmh (heheh just exaggerating a bit..)



5 comments:

Golddiamond said...

tak tahu camne nanti kita dah tua, kan... borak2 dgn member, agaknya esok bila kita tua bila ada org talipon, kita nak angkat talipon lambat je.. bila tanya kenapa lambat angkat talipon? kita pun jawap le, "lutut aku sakit le..." hehehehe

ada kawan lelaki bergurau, srkg org kerajaan dah boleh pencen umur lagi lewat.. tak tahu le masa tu.. org lelaki ok le jugak lagi.. kalau yg perempuan, takut pulak dah lupa kancing kain masa umur cam tu..

cen said...

eh eh...idak le golddiamond....teruk bebeno ler sampai luper kancing kain tuh...hehhe...

Acik umur skrg ni pun salu tlupa kancing kain...tk yah tgu 58....hahhaha..kekdg tu nak antar baju kat mesin basuh...terantar dlm peti es....tau2 bukak peti es, nk masukkan baju dlm tu....errr....aper kener aku nih.....

Yg saluu jadik, masa solat...err...aku nih dah baper rakaat??? 3 ke 4 ke...3 ke 4 ker...lelama blasah jer...teruk kan...rasanya ramai yang dah sampai tahap tuh..

Lagi yang jadik, misalnya pegi kat satu kawan, nk mintak sesatu benda, sampai jer, dah lupa...ehhh...aku nk amek aper tadi????.....luper la pulak... sorry...nnt aku pusing balik dari tempat aku...aku nk ingatkan balik....huhuhu...

Habih camno????

Acik kener berkhdmat sampai 58 gak...tk kira camner laloknya masa tu nanti...tk perla..jdik hiburan kt yg memuda. Janji gaji jalan. Tkkan nk harap anak bantu kita lak...diorg mesti dh ada tanggungan sendiri nnti..acik tk suka nyusahkan anak2.

cen said...

kak tehhhh...sorry....saya bz tahap maksimum arini. SOk selepas subuh nk kener gi Genting Highlands IAB. Ada taklimat utk pembukaan sesi baru cikgu2 yg ikut program pensiswazahan nih....nyiapkan dokumen yg nk serahkan kat diorg...thn ni ramai sikit dri thn lepas. Letihnya....ni dok gagah2 gak betenet malam ni...kerja lebih masa...pehtu gi kedai tayar plak ganti tayar keter yg dah botak tuh...tu pun dua tyr hadapan jer dlu...shahmah sponsor duit tayar...hehhe..merasa gak duit dia....ehh...duit dia ke? lebey kurangla...kira halal la hutang dia kt ummi dia...hahaha..minggu depan la kita nyembang...

dizz said...

salam puteri dan cen...

sori sempat nak menulis... baca dr hari pertama you all reply, tapi boleh nak mencelah, manyak koje betul bari tu.. hari ni dah lewat ptg baru dpt bersantai sikit, tapi tak de mood la pulak nak tulis papa.. bahang debat masih terasa heheh.. mesti puteri and family tak lepas tengok, tul tak?

JEEN said...

Kak Dizz... kita pencen nanti tua sesangat la... nanti malas tahap beruang la... hahaha...

Saya tak tau langsung pasal debat semua tu... tak ikut perkembangan lagsung... sibuk dengan rumah jer... hahahah