Thursday, December 11, 2008

tengoklah dan lihat lah, hayatilah kebesaran Allah.

dlm Quran banyak ayat yg akhirnya 'jika kamu mahu berfikir', 'sesungguhnya mereka itu melampai batas..', begitu2 lah ayatnya, nnti aku semak balik, tu tandanya aku jrg benar baca terjemahan sampai tak reti dah nak quote balik.

tapi mengapa manusia dan terutama sekali org islam masih kabur, lemahnya penghayatan org islam terhadap islam sendiri. aku pun termasuk dlm golongan yg lemah jua, beruntunglah meraka yg berilmu dan memahami ilmu mereka, beramal dgn ilmu dan ikhlas dalam amalan semata-mata kerana Allah.

mudah2an benda2 yg berlaku sekeliling dpt menginsafkan kita agar kembali bertaqwa, takutnya tengok masyarakat hari ni, tak sangka dulu2 akan begini lakunya generasi kini. takutnya!!!!!!!

No comments: