Wednesday, June 17, 2009

jgn lupa zaman dato' asri!!!!!!!!

masa pengistiharan pas masuk perikatan, aku berada bersama ibu dan ayah ku depan masjid zahir (pdg tu dah tak wujud rasanya), kami dtg bersama2 kwn2 ayah/ibuku dr perlis ke kedah. aku kecik sgt lagi tapi aku ingat sbb seawal umur 5,6 tahun akun dah biasa ranjau duri sepak terajang politik, aku dah biasa berjaga sampai 2 pagi sbb di rmh ku (halaman kg yg luas) diadakan ceramah, pintu2 gerbang dan simbol dr kadbod (zaman tu lum ada poster lagi) banyak di rmh ku di samping ayah menjadi ketua pakatan pingganmangkuk org kg, dia jugak aktivis politik yg sanggup berkorban masa/duit.

mlm tu masih terbayang secara blurrrr rupa dato' asri dan tun razak atas pentas. bak kata TGNA 'org yg cerdik takkan biarkan dipatut ular 2 kali dlm lubang yg sama'

sedutan ucapan ustaz azizan dlm muktamar:
'dgn ameno ni macam bela kucing, depan tuan dia belagak baik, belakang tuan dia curi lauk, bukan saja atas tilam, atas sejadah pun dia berak' haaaa ambek kau!

Geng pro Unity Government - kata aduka taruka dlm blognya: 'hidangkan makanan tak masak kat org, lepas hidang lari pulak' ada ka patut, nak bagi nama apa kat geng tu??? kalau TGNA dia kata depa ni boneka ameno.

No comments: