Thursday, April 22, 2010

sepagai di pusat sukan

huh dah lama tak mengepos, ini ada sikit aktiviti menyihatkan badan.. pej kami mengadakan program sehari di pusat sukan, pagi2 terus ke sini, aerobik, breakfirst kemuadian ke acara2 yg menjadi pilihan masing2 samada naik basikal, renang, gymnasium, badminton, sepak takraw, pingpog malah congkak pun diadakan bagi yg malas nak peluh2.


aku pilih naik basikal, mula2 naik basikal berdua, kemudian kerana rasa nak berkayuh lagi, naik pulak basikal jenis seorg, banyak kejadian lucu dan nak terlanggar sana sini, maklumlah dah berapa lagi makcik2 ni tak naik basikal, mula2 naik aku terlupa nak guna break, isk... kami jln berkumpulan sampai ke tasik yg tak pernah aku pergi, walau dah 20th lebih aku keje sini, hari ni kali pertama aku meredah kot sini, pemandangan sungguh cantik dan tenteram, ijauuu ja.






selepas tu kami balik berehat kejap kat tepi swimming pool tengok kwn2 main congkak manakala yg dlm kolam renang pun lawak juga, macam2 gaya terjunan org yg tak berapa pro ni hehe...

tadi masa aerobik lawak cara aerobik, org tu macam ni org tu macam tu.. macam2 gaya, instructer tu bawa lagu 1 malaysia lagi siam, cina, india semua ada...

olehkerana boss restu dan kobar2 semua org, acara ini mungkin akan diadakan sebulan sekali, insyaallah, mintak2 jadilah, demi utk sihat badan dan minda... di samping dpt mengerat siraturrahim. Budget program ini ialah drp sekretariat OSH, Ocupational safety and health.

No comments: